Seksowne treningi

Seks w naszym kraju to często temat tabu. Raczej unika się rozmów na jego temat, a szkoda! Bo jak się okazuje to niezwykle istotny element potrzebny do tego, żeby po prostu żyć zdrowo! Nie wierzę, że Wy jako osoby aktywne nigdy po gorącej nocy nie zastanawialiście się ile kcal właśnie spaliliście :P

Trzymaj formę ponad normę

Wg WHO, by zachować sprawność fizyczną powinno się stosować tzw. zasadę minimum treningowego 3X30X130. Krótko rzecz ujmując, oznacza to, że ćwicząc trzy razy w tygodniu po trzydzieści minut z tętnem sto trzydzieści, zadbamy w stopniu dostatecznym o naszą tężyznę fizyczną. Czy w takim razie opisując trening sportowy jako systematyczne wykonywanie ćwiczeń, w celu uzyskania maksymalnej sprawności fizycznej oraz formy psychicznej, seks wpisuje się w tą definicję?

 

12 lutego 2019

Ja to działa?

Każda aktywność fizyczna powoduje zalanie organizmu endorfinami, zwanymi też hormonami szczęścia, dopaminą i serotoniną. Miedzy innymi to właśnie dopamina steruje tzw. układem nagrody w mózgu (ośrodkiem przyjemności). Bez dopaminy nie ma radości i motywacji do życia. Podczas uprawiania sportu (a więc seksu również), organizm produkuje też kanabinoidy, takie same jak te w marihuanie neuroprzekaźniki, które zmniejszają uczucie bólu, wprowadzają w stan euforii. Jednocześnie spada poziom kortyzolu, hormonu stresu, rośnie zaś poziom hormonów płciowych: estrogenów u kobiet i testosteronu u mężczyzn. Można śmiało powiedzieć, że po treningu jesteśmy na naturalnym „haju” i znowu moc jest z nami! Jeśli z powodu przedłużającej się zimy czujecie się przygnębieni- może dobrą opcją jest solidny trening albo regularny „trening bliskości”J

O kcal pół żartem pół serio

Według brytyjskich naukowców już sam pocałunek trwający godzinę to utrata 68 kcal, masaż ok 150 kcal! To ile spalamy podczas samego zbliżenia? Liczba kalorii uwolnionych podczas seksu różni się znacznie w zależności od czasu trwania sesji, jej intensywności i naszego zaangażowania czyli zupełnie jak w treningu sportowym! Naukowcy z Uniwersytetu w Montrealu poprosili 21 par w wieku od 18 do 35 lat o uprawianie seksu trzy razy w tygodniu przez okres jednego miesiąca. W badaniu opublikowanym w PLOS ONE stwierdzono, że średnio kobiety spalały około 120 kcal podczas 25-minutowej sesji, podczas gdy mężczyźni spalili około 140 kcal- jeśli wydłużymy ten czas do godziny to mamy...prawie 500 uwolnionych kcal!

Seksownie znaczy zdrowo

Dla kobiet to świetny trening mięśni kegla czyli poprawa kontroli nad pęcherzem. Mocne mięśnie dna miednicy są ważna dla uniknięcia nietrzymania moczu, co w pewnym momencie życia dotyka około 30% kobiet. U mężczyzn dużo mniejsze ryzyko zachorowania na raka prostaty! Co jeszcze? Osoby, które uprawiają seks zwiększają odporność swojego organizmu. Wszystko dzięki temu, że częste uprawianie seksu zwiększa poziom przeciwciał - immunoglobuliny A (IgA) w organizmie. Oprócz tego obniża ciśnienie krwi, i powoduje podobne efekty jak trening „cardio” czyli z pożytkiem dla serca i układu krążeniowego. Podczas stosunku krew krąży szybciej, a naczynia krwionośne się rozszerzają. To sprawia, że do skóry dostaje się więcej tlenu i składników odżywczych, a włosy nabierają połysku i są bardziej gładkie. No i koniec z bezsennością - po seksie uwalnia się prolaktyna odpowiedzialna za stan relaksu i lepszy sen.

Czyli seks to jedna z najpiękniejszych, najbardziej naturalnych, najzdrowszych rzeczy naszych czasów- chyba nie warto więc czekać do wiosny!

Dr Olga Borysławska

 

BLOG

OLGA to potraFIT

tel. 601 776 585

mail: olgatopotrafit@gmail.com